Praha, Městská knihovna

Mexico, Mexico City, Eurojazz (Milan Svoboda & Michal Gera Duo)

25.3.2007, Cenart, Plaza de las Artes

VIDEO

Na Eurojazzu 2007 potěšili Češi Milan Svoboda a Michal Gera.

Mexiko, 26. března (Notimex).

Čeští hudebníci Milan Svoboda (klavír) a Michal Gera (trubka) ukázali během své účasti na Eurojazz Festivalu schopnost improvizovat a používat různé techniky tak, aby zvuk jejich nástrojů vedl s publikem. 2007.
Hudebník Milan Svoboda po svém vystoupení den předtím v Národním centru umění (Cenart) v rozhovoru řekl, že jeho hudba přesahuje ortodoxní jazz: „Rád jsem originální, takže se snažím přenášet emoce, což je uklidňující, když publikum rozumí tomu, co chci říct. Improvizace podle něj nebere v potaz pravidla ani akademii, v historii jazzu je dokonce několik hudebníků, kteří nestudovali teorii, hrají jen svým citem a srdcem, je to jako dar, který nerozvíjí školou, ale praxí. "Myslím si, že hudba by měla komunikovat s publikem, a když se to neděje, tak je problém, záleží na člověku, který to dělá, člověk se musí na pódiu oddat a hrát prostě to, co cítí," říká. vyjádřený. V tomto smyslu se Svoboda přiznal, že si hraje se srdcem a vypráví tak drobné příběhy ze života, aby kontrastoval mezi obsahem a technikou, protože pro něj není přenášena jen hudba, ale i poselství. K současné situaci jazzu se pianista domníval, že dochází k návratu do minulosti, někteří hudebníci hrají tradiční jazz a stává se neotřelým návrhem ve chvíli, kdy mu vtisknou svůj styl a osobnost.
„Myslím, že žijeme v období fúze, kdy se kombinují různé styly, aby se hrálo, už neexistuje nic čistého, existuje spousta možností, jak vytvořit jazz, a v tuto chvíli existují skladatelé a hudebníci, kteří se snaží najít něco nového a originálního,“ řekl. Připomněl, že Michala Geru zná pět let a od té doby spolu začali hrát jako kapela, protože se hudebně doplňují a každý si dobře rozumí s prací toho druhého. „Ne vždy najdete dva muzikanty, kteří si rozumí, i když můžu hrát s kýmkoli, ale tento typ hudby je intimní, důležitější je, co se děje uvnitř, není to jen improvizace a cokoli se děje, musíme přemýšlet společně,“ komentoval.